پیوند ها
دسته بندی : Word
نوع فایل : .docx ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 8 صفحه
از اين الگو در چه شرايطي مي توان استفاده کرد؟
هنگامي که بخواهيم نحوهي تفکر دانشآموزان را بررسي کنيم و با دست يافتن به مفاهيم، آن مفاهيم را توصيف کنند و به کارآمدي بيشتري با تغيير در شيوهها و آموختن با استفاده از شيوههاي جديد و مقايسه دست يابند و با تغيير نحوهي ارايه اطلاعات و با قدري تغيير در الگو ميتوانيم بر نحوهي پردازش اطلاعات دانشآموزان اثر بگذاريم. استفاده از اين الگو به فعاليتهاي يادگيري خاص شکل ميدهد و به سرعت بخواهيم عمق فهم دانشآموزان را آشکار سازيم و دانش قبلي آنان را تقويت کنيم و با تفسيرهاي متعددي از نمونهها و مثالها آنان را تشويق به مباحثه کرده تا انگيزهاي قوي براي کاوشگري بيشتر دربارهي هر موضوع
گام ها:
گام اول: ارايه مثالهاي سازماندهي شده توسط معلم و تنظيم آن در يکي از دو ستون آري يا خير:
گام دوم: ارايه مثالها توسط معلم و آوردن نشانه در ستون آري يا خير توسط فراگيران:
گام سوم: ارايه مثالها و نشانهها توسط فراگيران: با توجه به درس 2 صفحه دوم و درس 7 صفحه اول
گام چهارم: ارايه حدسيات و شرح و بسط آنها و جمعبندي توسط معلم: چه نتيجهاي گرفتيم؟
فراگيران: من در جملاتي که منفي باشد هيچ معني ميشود و اين در ترجمه عبارات و ترکيبات قرآني به ما کمک ميکند که به ترجمهي صحيح برسيم.
معلم: پس از اين به بعد با فراگيري اين مطلب که در جملات منفي من (هيچ) معني ميشود، سعي بر اين شود که در ترجمهي عبارات و ترکيبات قرآني به اين روش و قاعدهي ترجمه توجه شود. اکنون تمرينات تمرين 4 صفحهي 47 را با توجه به اين قاعده ترجمه کنيد. اول بهصورت فردي و بعد بهصورت گروهي
براي جلسهي آينده علاوه بر حل انس با قرآن، اگر ميتوانيد از قرآن يک نمونه از اين قاعده ترجمه را پيدا کرده و بنويسيد.
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان